Handelsbetingelser

5. januar 2016

Bestilhjemmeside.dk
Frederiks Alle 85, 2.tv., 8000 Aarhus
Cvr.nr. 37201138

Afsnittet om renter og inkasso, er sådan et just-in-case afsnit, så I er bekendt med, hvordan processen forløber, hvis der ikke sker betaling. Modtager I ikke betaling for et produkt, vil det være oplagt at sende nedenstående som en del af den første rykkerskrivelse, så I er dækket ind rent juridisk.

 

Renter

Betales fakturaen ikke inden for betalingsfristen tilskrives der renter efter reglerne i renteloven. Renterne påløber fra forfaldsdagen jf. Rentelovens § 2. Morarenten er Nationalbankens officielle udlånsrente pr. 1. januar eller 1. juli, det pågældende år, plus et tillæg på 8 % jf. Rentelovens § 5, stk. 1. Renten er således følgende:

  • Morarenten er for perioden 1. januar – 30. juni 2016: 8,05 %
  • Morarenten er for perioden 1. juli – 31. december 2016: 8,05 %

 

Rykkergebyrer og inkasso

For rykkerskrivelser vedrørende det forfaldne beløb opkræves et gebyr på 100 kr. jf. Rentelovens § 9 b, stk. 2. Den første rykkerskrivelse fremsendes umiddelbart efter sidste rettidige indbetalingsdato, og giver kunden en frist på 10 dage til at betale kravet og rykkergebyret. Der fremsendes 3 rykkerskrivelser. Falder betalingen ikke i denne periode sendes kravet, med et varsel på 10 dage, til inkasso, og der opkræves yderligere et gebyr på 100 kr. jf. Rentelovens § 9 b, stk. 3. Betaler kunden inden fristens udløb løber der ikke andre inkassoudgifter på kravet end gebyret på 100 kr.

 

Handelsbetingelser:

Indledning:

I dette afsnit kan du læse om de generelle handelsbetingelser for de produkter, vi tilbyder hos Bestilhjemmeside.dk.

 

Vi sætter en ære i at have et godt samarbejde med vores kunder, og derfor råder vi dig til at læse denne side igennem, inden du foretager en bestilling hos os.

 

Vi følger selvfølgelig de salgs- og leveringsbetingelser, der gælder i henhold til købeloven.

  • Alle priser på vores hjemmeside er eksklusiv moms.

Vi bygger en hjemmeside sammen

For at få det bedste resultat, er det en nødvendighed med god kommunikation mellem os som webbureau og dig som kunde. Det er derfor vigtigt, at vi hurtigst muligt modtager alle de tekster og billeder, du ønsker på hjemmesiden, så vi kan levere dit produkt inden for den aftalte deadline.

Billeder og tekst på hjemmesiden

De billeder og tekster der skal bruges på din nye hjemmeside, skal du som udgangspunkt selv bidrage med. Det er altså dit ansvar, at ophavsretten overholdes. Vi tilbyder dog at skrive professionelle tekster til din hjemmeside mod ekstra betaling. Yderligere vejleder vi gerne i, hvorledes man kan få adgang til gode og illustrative billeder.
Hvornår indgås en aftale?

En aftale er at betragte som indgået, når du har sendt en bekræftelsesmail retur på det tilbud, vi har sendt dig. Vi fremsender herefter en faktura, pr. mail, på det aftalte beløb. Denne skal betales senest 10 hverdage efter hjemmesiden er overleveret til dig. Betalingen er rettidig, såfremt beløbet betales senest den dag, der er angivet i fakturaen som sidste indbetalingsdato.

Ændringer af hjemmesiden

Vi ved, at det er sjældent, at der ikke er behov for ændringer undervejs, når man designer en hjemmeside, og for os er din mening den vigtigste. Når vi laver din hjemmeside, sender vi dig først et udkast, som du har 7 hverdage til at komme med feedback eller accept på. Hører vi ikke fra dig, betragter vi projektet som godkendt fra din side, og vi går i gang med arbejdet.

Vi forbeholder os retten til at vurdere, om evt. rettelser til det første udkast er af sådan en størrelsesorden, at der skal foretages yderligere fakturering. I så fald kontakter vi dig selvfølgelig igen med et tilbud herpå.

Overlevering af hjemmeside

Efter vi har overleveret hjemmesiden til dig, har du 30 dage til at indberette eventuelle fejl og mangler. Vi gennemgår problemstillingerne, og forsøger at løse dem bedst muligt. Såfremt vi vurderer, at fejlen ikke er opstået ved designet af hjemmeside, men fx i stedet skyldes forkert brug, kræver vi en timepris på 200 kr. ekskl. moms for at rette fejlen.

Vi kan ikke stilles til ansvar for evt. tab, der sker som følge af tekniske fejl, efter hjemmesidens overlevering. Husk altid at lave back-up af din hjemmeside for at minimere netop denne risiko!

Efter levering af produktet har du det fulde ejerskab over hjemmesiden. Du er derfor ansvarlig for at indhold, brug osv. sker i overensstemmelse med dansk lovgivning.

Fortrydelsesret
Det følger af Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 13, at: ”Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret”.

Dette betyder, at et køb hos Bestilhjemmeside.dk ikke kan fortrydes, når det fremsatte tilbud er accepteret af dig.

 

Andet
Når du starter et projekt hos Bestilhjemmeside.dk, samtykker du til, at vi må bruge det færdige produkt som reference på vores webshop. Derudover forbeholder vi os retten til at indsætte et link til www.bestilhjemmeside.dk på din hjemmeside.
Vi lever af glade kunder, og derfor går vi langt for at du skal føle fuld tilfredshed.

Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på email eller se vores Ofte stillede spørgsmål
Handelsbetingelser